Otkrivamo beauty trendove koji nas očekuju ove jeseni
28.09.2023
Kozmetička industrija oživjela je kako su se kupci prilagodili hibridnom poslovnom načinu života nakon pandemije, ali se navike kupovanja više neće vratiti na staro. U ovom članku otkrivamo beauty trendove koji nas očekuju ove jeseni.
U zadnjih par godina usvojen je beauty izgled koji je jednostavno održavati, a diskretan beauty stil dobiva sve više na važnosti. Prirodna i veganska kozmetika nastavlja svoju popularnost kako svijet postaje svjesniji sastojaka i njihovih utjecaja na okoliš.
I uz trenutnu inflaciju, kupci biraju manje proizvoda koji pružaju više učinkovitih rezultata, personaliziranih prema njihovim potrebama i zahtjevima. Ova nova situacija postavlja prošireni set očekivanja tržišta za kozmetičku industriju koja to treba ispuniti.
ČISTA KOŽA
Zdrava koža je na prvom mjestu, a uz nju svoje mjesto i dalje ima minimalni make up izgled. Što god zahtjeva manje vremena za spremanje ujutro - nude sjenila, vrlo malo podloge - sada je novi hit! Kremasta rumenila, zlatno brončani tonovi i manje-je-više izgled ulaze na velika vrata ove jeseni. Iako ovo nije novi koncept, posebice jer je make up „čiste kože“ postao popularan tijekom prošle godine, minimalistički make up i dalje je glavni.
Prosječna osoba svakodnevno na tijelo nanese 9 proizvoda za osobnu njegu. ¼ žena nanese 15 ili više proizvoda svaki dan. U samo 9 proizvoda nalazi se u prosjeku 126 jedinstvenih sastojaka.
Uz sjajne formule koje njeguju kožu i mladenačke osunčane pigmente, naglasak je na proizvodima za ten koji odišu zdravljem i vitalnošću. Make up koji daje prednost njezi kože i prirodan izgled s jednostavnim održavanjem pokreću nove linije koje su inspirirane modnom pistom zajedno s wellness ljepotom.
MINIMALIZAM KOŽE
Rutina od 9 koraka blijedi. Višenamjenski proizvodi i pojednostavljena rutina njege kože ove godine nastavlja biti prioritet. Hidratatori i serumi s 2/3/4 aktivna sastojka, tonirana zaštita od sunca i make up hibridi postaju popularni jer nude jednostavniju beauty rutinu. To podrazumijeva odabir proizvoda s raznovrsnim djelovanjem poput hidratacije, borbe protiv znakova starenja i zaštite u jednom koraku. Tako se sve više biraju proizvodi poput hidratantnih krema s SPF-om, antioksidansima i peptidima ili seruma koji, osim što eksfoliraju i posvjetljuju, djeluju i smirujuće.
HIBRIDI MAKE UP-a I NJEGA KOŽE
Povećava se svjesnost o premium aktivnim sastojcima i njihovim potencijalnim prednostima za kožu. Više se ne cijene kozmetički i make up proizvodi samo po tome kako djeluju na izgled, već i da li liječe, zatežu i poboljšavaju kožu. Danas korektori ne ispravljaju samo ton kože, nego istovremeno i posvjetljuju, smiruju i popunjavaju kožu.
Za kozmetičke brendove ovo znači velike investicije u stvaranje proizvoda koji brišu granice između make up-a i njege kože. Od toniranih seruma s vitaminom C do integracije nanotehnologije za bolju hidrataciju, uklanjanje toksina i poticanje metabolizma kože.
Make up proizvodi prelaze uobičajene granice bojanja i prekrivanja. Podloge i korektori koji tretiraju kožu, baze koje pripremaju i hidratiziraju kožu – hibridni proizvodi su odličan način pružanja zdrave njege kože za vrijeme nošenja make up-a.
HIPERPERSONALIZACIJA PROIZVODA
Od korektora koji analiziraju vremenske prilike do proizvoda kreiranih prema specifičnim mikrobiomima korisnika, personalizacija je pomoć u tretiranju raznolikosti u kozmetičkoj industriji i povećavanju vjernosti.
Brendovi ulažu u hiperpersonalizirana rješenja uz pomoć znanosti i umjetne inteligencije. Testiranjem DNK i sastava bakterija u koži nastoje nuditi individualno prilagođene formule za jedinstveni genetski make up svakog klijenta. Kozmetički proizvodi s modificiranim alergenima se također posebno osmišljavaju kako bi tretirali temeljne probleme s kožom svakog pojedinca.
JAČANJE BARIJERE
Nastavlja se fokus na njegu i rad s kožom uz nježne formule koje jačaju našu kožnu barijeru, posebice zato što mnogi aktivni sastojci poput retinola, kiselina i vitamina C mogu oslabiti kožu ukoliko se previše upotrebljavaju. Stoga je ove godine fokus na obnovi zaštitne kožne barijere i hidrataciji.
U razdoblju nakon pandemije, interes za zdravlje usmjerava odabire za njegu kože s djelovanjem iznutra prema van. Kožna barijera i sastojci poput ceramida i probiotika su u prvom planu.
CERAMIDI I NIACINAMIDI
Ova dva poznata sastojka sve su popularnija. Ceramidi, lipidni heroji koji pomažu očuvati osjetljivu ravnotežu u koži i zadržati hidrataciju. Istovremeno, niacinamidi, beauty oblik vitamina B3, tretiraju upale, crvenila, hiperpigmentaciju i proširene pore. Idealni za sve tipove kože, podižu vitalnost i pružaju sjaj.
SPOJ KOZMETIKE I WELLNESSA
Povećava se interes za proizvodima koji utjelovljuju i ljepotu i zdravlje. Od emocionalnog i hormonalnog wellnessa do kliničkih proizvoda za njegu kože koji su fokusirani na mikrobiom i hormone, kozmetika i wellness se spajaju. Personalizirani vitamini i suplementi, sjajne formule za njegu kože i mladenački osunčani pigmenti su u trendu.
Predanost čistoj, sigurnoj i učinkovitoj kozmetici bez određenih štetnih sastojaka također odgovara wellness aspektu ovog trenda.
Više od 65% kupaca traži ekološki prihvatljive brendove, a 55% je spremno platiti više za održive proizvode. Sastojci imaju veliku ulogu u održivosti za kupce. Beauty brendovi već hvataju korak sa trendom stvaranja održivih, prirodnih i organskih proizvoda. Ekološka odgovornost igra veliku ulogu u trendovima za 2023. te će brendovi koji ulažu u ekološke proizvode koji ne štete okolišu imati prednost u ovoj tržišnoj utrci. Upotreba biorazgradivih pakiranja i pakiranja koja se mogu reciklirati sve je popularnija, kao i veganski proizvodi bez štetnih kemikalija koji nisu testirani na životinjama.
EKOLOŠKI PRIHVATLJIVI PROIZVODI
Potiče se pronalaženje sastojaka koji poštuju ekosustav i uzimaju u obzir njihov utjecaj na okoliš, a pojačani su napori i istraživanja kozmetičkih tvrtki kako bi razvili i ponudili ekološki prihvatljive alternative poput:
- Kozmetika bez vode - Budući da su održivost i smanjenje ugljika visoko na dnevnom redu kozmetičke industrije, proizvodi bez vode postaju sve češći.
- Biotehnologija – Uz većinu najpopularnijih sastojaka kozmetičkih proizvoda dostupnih u prirodi, proizvođači i potrošači postaju sve svjesniji njihove ograničene proizvodnje. Biotehnologijom znanstvenici čitaju genetički make up flore i faune koji čuva korisna svojstva za njegu kože i rade na repliciranju istih u laboratoriju.
- 3D printanje za smanjenje otpada – neke tvrtke stvaraju rješenja koja omogućuju potrošačima direktno printanje kozmetike u određenim količinama koja im je potrebna te tako minimaliziraju otpad. U kozmetičkim pakiranjima, 3D printanje omogućuje i nova kreativna rješenja.
- Pakiranja bez plastike – sve je veći interes za pakiranja bez plastike, godišnje 18% rastu online pretraživanje za ista, a takvi su beauty proizvodi sve prisutniji na policama.
*Statistički podaci preuzeti od Euromonitor International’s Voice of the Consumer: Beauty Survey